• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62834
+
-

اشتباه استراتژیک واگذاری شرکت‌های غله  به بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی منطقه ۱۳ گفت: واگذاری شرکت‌های غله هر استان به بخش خصوصی آن هم به قیمت بسیار پایین، اشتباه استراتژیک است. علی رحمانی‌فر در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: شرکت غله استان با تصمیم سازمان خصوصی‌سازی در 29 آذر 95 با قیمت پایه 130 میلیون تومان به بخش خصوصی واگذار شده است. وی افزود: فروش این شرکت دولتی که مایحتاج اساسی مردم را تأمین می‌کند، به قیمتی بسیار ناچیز در حالی است که کارشناسان دادگستری قیمت آن را 16 میلیارد تومان تخمین زده بودند.

رحمانی‌فر با اشاره به واگذاری سیلوی همدان به بخش خصوصی هم بیان کرد: این واحد که در ورودی شهر همدان از سمت جاده ملایر واقع شده، در سال 97 به قیمت 16 میلیارد تومان واگذار شده، اما قیمت واقعی آن بیشتر از این است. وی با بیان این‌که سازمان خصوصی‌سازی، شرکت غله و سیلوی همدان را پایین‌تر از قیمت واقعی فروخته است تصریح کرد: این کار به ضرر دولت و کشور است و واگذاری باید حساب‌شده باشد و ابتدا وضعیت نیروهای انسانی تعیین تکلیف شود.

مدیر شرکت غله و بازرگانی منطقه 13 در پاسخ به این پرسش که شنیده می‌شود نیروهای شرکت غله همدان 3 ماه است حقوق نگرفته‌اند گفت: 85 نفر در شرکت غله و سیلوی همدان مشغول به کارند که با به شمار آوردن نیروهای دولتی 100 نفر می‌شوند. البته مقداری علی‌الحساب به آنها داده شده است. رحمانی‌فر با بیان این‌که واگذاری شرکت‌های غله هر استان به بخش خصوصی اشتباه استراتژیک است تأکید کرد: این شرکت‌ها وظیفه تأمین امنیت غذایی مردم را بر عهده دارند و امور حاکمیتی را نمی‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید